«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» برگزار می‌شود | تولید سه فیلم‌کوتاه با ایده‌های ۱۵ فیلم‌ساز

  • کد خبر: ۱۴۶۶۶۲
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» برگزار می‌شود | تولید سه فیلم‌کوتاه با ایده‌های ۱۵ فیلم‌ساز
انجمن سینمای جوانان ایران به میزبانی دفتر مشهد، چهارمین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» را به مدت یک هفته برگزار می‌کند.

 به‌گزارش شهرآرانیوز،  دوره‌ چهارم اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با دعوت از ۱۵ فیلم‌ساز ویژه از دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در منطقه شمال شرق کشور، به میزبانی انجمن سینمای جوانان مشهد و مؤسسه فرهنگی شهرآرا مشهد به‌مدت یک هفته از تاریخ ۲۴ بهمن تا ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

این اردوی تخصصی فیلم‌سازی فیلم کوتاه، با محوریت سه ژانر «علمی تخیلی»، «کمدی» و «ملودرام» برگزار شده و قصد دارد فیلم‌سازان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی با حضور سه مربی برجسته هدایت کند تا ایده‌ها و طرح‌های این ۱۵ فیلم‌ساز مورد بررسی و کار تخصصی قرار گرفته و به فیلم‌نامه کوتاه تبدیل شوند. ضمن اینکه هدف از برگزاری این اردوها کوتاه کردن فاصله از آموزش و فارغ‌التحصیل شدن هنرجویان، تا تولید در انجمن سینمای جوانان ایران است. 

در طی این اردو، فیلم‌سازان در گروه‌های ۵ نفره که هر گروه زیر نظر یک استاد و با محوریت یک ژانر فعالیت می‌کند، اقدام به ساخت ‌سه فیلم کوتاه به صورت گروهی، خواهند کرد که انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه فرهنگی شهرآرا از تولید این سه فیلم کوتاه نیز حمایت مالی می‌کنند. 

شرایط شرکت در دوره

دارا بودن ۲۰ تا ۳۵ سال سن، ساخت حداقل یک فیلم کوتاه و گذراندن دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران و ارائه یک طرح چند خطی (لاگ لاین و سیناپس فیلم‌نامه) در یکی از این سه ژانر «علمی تخیلی»، «کمدی» و «ملودرام» که قابلیت اجرای ۹ روزه در شهر مشهد را داشته باشد به عنوان شروط شرکت در این دوره تخصصی عنوان شده است.

این اردو با حضور ۶ استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و مازندران برپا خواهد شد و ۱۵ فیلم‌ساز شرکت‌کننده در این اردو از انجمن سینمای جوانان شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه، بجنورد، بیرجند، گرگان، سمنان، شاهرود، ساری و چالوس دعوت می‌شوند. 

سه استاد این دوره فیلم‌سازی که قرار است همراه فیلم‌سازان باشند، متعاقبا معرفی خواهند شد و لازم به ذکر است که پیش از این کارگردان‌هایی چون مهدی جعفری، ارسلان امیری و عادل تبریزی به عنوان اساتید اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» بوشهر و شهرام مکری، داریوش غریب‌زاده و علی ملاقلی‌پور به عنوان اساتید اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» همدان و عطاالله مجابی، هادی مقدم دوست و سعید نجاتی به عنوان اساتید اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» اردبیل حضور داشته و همراه فیلم‌سازان بودند. 

چهارمین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان مشهد و موسسه فرهنگی شهرآرا مشهد با همکاری شهرداری مشهد مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از تاریخ ۲۴ بهمن تا ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» برگزار می‌شود | تولید سه فیلم‌کوتاه با ایده‌های ۱۵ فیلم‌ساز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->